Viete si vybrať webhosting?
Každý web potrebuje miesto, na ktorom ho nájdete. Toto miesto určuje názov domény, teda jeho adresa. Webové stránky obsahujú veľké množstvo súborov, od obrázkov až po multimediálne súbory, ktoré musia byť niekde uložené. A práve na to slúži webhosting.
Čo je to webhosting?
Webhosting je služba, ktorou môžete spravovať jednu či viac domén, ku ktorým vždy existuje jeden vami zvolený názov. Rovnako webhosting slúži aj ako úložný priestor, ktorý si ako zákazník prenajímate od webhostingových firiem. Aby váš web stále fungoval čo najlepšie, je potrebné vybrať si ten správny webhosting. Pri tom by určite nemala rozhodovať výlučne jeho cena, ale najmä parametre a tiež referencie danej webhostingovej spoločnosti.
Technické parametre
Výber vhodného webhostingu je v prvom rade otázkou jeho parametrov a technológií na ktorých je web postavený. Väčšina webhosterov ponúka balíčky s vopred nadefinovanými parametrami ako diskový priestor, podpora skriptovacích jazykov, databáz a iné. Menšie projekty zvyčajne bežia na zdieľanom webhostingu. Väčšie webové projekty si vyžadujú samostatný server. Pri výbere vhodného webhostingu sa poraďte s tým, kto váš web vytváral.
Dostupnosť a monitoring serverov
Ak sa návštevníkovi vášho webu namiesto žiadaných informácií zobrazí biela plocha, určite nebude nadšený a je dosť možné, že sa na váš web už nevráti. Preto je dostupnosť webhostingu naozaj veľmi dôležitá. Výpadky stránok znamenajú obrovský problém predovšetkým pre weby, ktoré sú orientované priamo na predaj. Vtedy s každým výpadkom prichádzate o financie, ktorých kompenzáciu nečakajte. Minimalizáciu výpadkov webhostingu je možné na strane poskytovateľa dosiahnuť online monitoringom serverov. V prípade nečakanej udalosti by administrátori mali byť pripravení zasiahnuť a dôvod výpadku čo najskôr odstrániť. Spoliehajte sa preto na webhosting s pravidelným monitoringom serverov a webhosting, ktorého dostupnosť vie poskytovateľ garantovať.
Technická podpora
Bez dostatočnej podpory zo strany poskytovateľa webhostingových služieb by to azda ani nešlo. Dôležitý je ich prístup a zároveň ochota kedykoľvek vyhovieť požiadavkám klienta a promptne reagovať na problémové situácie. Najlepšie dvadsaťštyri hodín denne, sedem dní v týždni.