Shadow of Mordor
Monolith oznámil nový titul z prostredia Stredozeme a Pána Prsteňov: Shadow of Mordor. Spoločnosť je doteraz známa hrami, ako sú napríklad: Fear, Guardians of Middle-Earth alebo Gotham City Impostors. Keďže spoločnosť sa doteraz venovala najmä fps hrám, ohlásené action-rpg Shadow of Mordor je prekvapením. Čo však zatiaľ vieme a čo môžme očakávať od tejto novinky?
Koncept a príbeh hry
Už z názvu plynie, že hra bude z prostredia Pána Prsteňov. Dej sa odohráva v Mordore v období medzi príbehom Hobbita a samotnou trilógiou. Táto časť príbehu popisuje návrat Saurona do Mordoru a taktiež znova vybudovanie a opravenie jeho pevnosti Barad-dûr. Preto by to mal byť hlavný motív hry. Design team sľubuje, že uvidíme mordor tak ako sme ho ešte nevideli. I keď to má byť drsná krajina, mali by sme ju vidieť ešte pred jej takmer úplným zničením Sauronom a jeho armádou.
Hlavná postava, Talion, stráži hranice mordoru a samotnú Čiernu bránu. Na tejto nebezpečnej misii je sním aj jeho rodina. Na začiatku hry je Talion aj s rodinou zabitý Sauronovými služobníkmi. On sa však zobúdza naspäť miesto toho, aby pokračoval ďalej v posmrtnom živote (na isto to nevieme keďže sa nevie kam odchádzajú duše ľudí v Tolkienovom svete – nie sú spútané s Ardou ako elfovia). Talion zisťuje, že bol spojený s prízrakom a okrem toho aj vďaka túžbe po pomste v sebe nachádza silu pokračovať ďalej.
Hlavnou postavou je teda Talion wraith-ranger (prízrak-lesník). Napriek tomu, že ani v Silmarillione ani v iných knihách nenájdeme zmienku o takom splynutí bytostí, vieme, že človek sa môže stať prízrakom. Najznámejšími prízrakmi sú deviatka Saurona- Nazgûlovia (ringwraiths). Tento koncept vytvára veľmi zaujímavý kontrast medzi dvoma odlišnými bytosťami – dúnedianským lesníkom – potomkom númenoru a prízrakom z iného sveta. Talion teda bude určitým spojením, kde tieto bytosti majú oddelené mysle, ale sú zároveň uväznené v jednom tele. Talion bude schopný používať fyzické schopnosti reálneho sveta, ale aj manipulovať svetom a byť čiastočne v inom tak, ako to dokážu prízraky.
Gameplay
Hra by mala mať formu action rpg a sandbox, s prívlastkom next gen. Developeri sľubujú, že svet bude reagovať na vaše skutky a mali by sme si v hre postupne vytvárať osobných nepriateľov. Taktiež aj nepriatelia by mali reagovať na postavu podľa toho, čo v hre už dokázala. Monolith sľubuje, že príbeh hry by sa mal formovať a plynúť z herného štýlu hráča a hra by nás nemala do ničoho nútiť – z pohľadu príbehu a jeho progressu. Takže hráč by mal možnosť si príbeh priamo formovať.
Hra by mala tiež prísť s novým spôsobom riešenia smrti postavy. Narozdiel od systému check pointov alebo ukladania hry pred ťažšími encountermi, by sme sa mali dočkať konceptu smrti ako niečoho prirodzeného. V praxi to znamená, že Talion sa po každom neúspechu vráti a bude sa chcieť svojim premožiteľom pomstiť. Preto idea pomsty by sa mala ťahať celým príbehom. Pomsta by nemala byť ale všetko a koncept zahŕňa aj strach nepriateľov – po zabití veliteľa a strachu z Taliona začnú obyčajní vojaci utekať. Samozrejme spôsobov a využití strachu by malo byť viac.
Na záver treba dodať, že hra bola ohlásená veľmi nedávno a bohužiaľ nemáme ešte žiadne gameplay video ani in-game screenshoty, aby sme vedeli lepšie posúdiť, čo môžeme od tohto titulu očakávať. Podľa sľubov a konceptu developerov sa však máme na čo tešiť. Dúfajme teda, že to neostane len pri sľuboch a dostane sa nám ďaľšie dobré action rpg z prostredia Stredozeme.
Obrázok: Facebook: Shadow of Mordor