V budúcnosti budeme chcieť viac konektivity v autách
Podľa najnovšej štúdie Ericssonu a AT&T Drive Studio sa budeme v budúcnosti pri kúpe nového auta klásť dôraz najmä na výbavu, doplnky a služby súvisiace s pripojením na internet. Tvrdí to štúdia, ktorá si zobrala pod drobnohľad nákupné správanie spotrebiteľov. Prieskum sa uskutočnil v lete tohto roka v USA, Nemecku, Brazílii, Japonsku a Číne a zúčastnili sa ho motoristi, ktorí v najbližších piatich rokoch zamýšľajú kúpu nového auta.
Čo priniesla štúdia:
- Polovica všetkých opýtaných vodičov by vymenila svoju obľúbenú značku za iné porovnateľné auto, ak by mohli využívať benefity pripojeného auta
- 72 % motoristov by odložilo nákup auta o jeden rok, aby si mohli kúpiť pripojené auto od svojej obľúbenej automobilky
- Takmer dve tretiny opýtaných vodičov považovali služby spojené s pripojeným autom za dôležitú výbavu pre svoj budúci automobil
- 67 % amerických motoristov priznalo, že by si pravdepodobne alebo s určitosťou priplatili za možnosť pripojiť auto na internet alebo Wi-Fi služby, ak by bola takáto možnosť
Prieskum zároveň ukázal aké vysoké je povedomie motoristov o službách spojených s pripojenými autami. Viac ako 50 % opýtaných poznalo tieto služby:
- Asistenčné služby (74%)
- Navigácia a aktuálne dopravné informácie (72%)
- Štartovanie na diaľku (71%)
- Streamovanie hudby (70%)
- Poistné služby a sledovanie používania vozidla (52%)
- Wi-Fi Hotspot (50%)
Arun Bhikshesvaran, šéf marketingu v spoločnosti Ericsson hovorí: „Tieto dáta vysielajú jasný signál. Výbava, doplnky a služby súvisiace s pripojenými autami sa stávajú dôležitým faktorom v nákupnom rozhodnutí spotrebiteľov. Štúdia ukazuje, že k transformácii dochádza v globálnej miere a smeruje k vyššiemu dopytu spotrebiteľov po službách týkajúcich sa pripojených áut naprieč všetkými trhmi a modelmi.“
„Pre automobilky sa začína boj o zákazníka, o ktorého priazeň sa budú uchádzať technologickými riešeniami pre pripojené autá,“ hovorí Chrise Penrose, senior viceprezident divízie Emerging Devices v AT&T Mobility. „Platforma AT&T Drive je vďaka spolupráci s Ericssonom a ďalšími hráčmi v ekosystéme, najkomplexnejším súborom riešení, aké sú pre výrobcov automobilov dnes k dispozícii.“
Ericsson je kľúčovým prispievateľom do platformy AT&T Drive. Poskytuje cloudovskú platformu, na chrbte ktorej môžu automobiloví výrobcovia ponúkať svoje riešenia pre inteligentné autá