Prevádzkový zisk Panasonicu vzrástol
Časové obdobie október – december 2013 znamenalo pre japonskú spoločnosť Panasonic úspech. V tomto období totiž zaznamenala firma prevádzkový zisk, ktorý sa medziročne viac ako strojnásobil. V sledovanom časovom úseku Panasonic zaznamenal prevádzkový zisk asi 116,6 miliardy japonský jenov. V porovnaní s rovnakým obdobím avšak v minulom roku, zistíme, že firma ešte v roku 2012 mala zisk len 34,6 miliardy jenov. Japonci teda poriadne prekvapili aj analytikov, ktorí predpovedali zisk na úrovni 66,2 miliardy japonských jenov.
Dôvod priaznivých výsledkov je jednoduchý – úspech v predaji elektronických zariadení pre automobilový priemysel a energeticky úsporné a inteligentné domy. Japonci teraz ťažia aj z dlhej ale zároveň drahej reštrukturalizácie. Panasonic totiž obmedzil svoju ponuku smartfónov, zmiernil obchod s polovodičmi a naopak, zameral sa na iné sféry podnikania, čo sa im napokon dosť vyplatilo.
Vedenie spoločnosti však nemienia zaspať na vavrínoch. Aj napriek naozaj dobrým výsledkom sú predstavitelia opatrní a rozhodne nemajú hlavy v oblakoch. Celoročnú prognózu prevádzkového zisku nezmenili, nechali ju na hodnote 270 miliárd jenov. (1 Euro je približne 137,80 jenov).
Samotná spoločnosť Panasonic vznikla už v roku 1918, jej sídlo je Kadoma, Osaka v Japosku. Postupne sa firma dostala na popredné miesta medzi výrobcami elektroniky a dnes je svetoznámou. V roku 2012 sa stala štvrtým najväčším výrobcom televízorov.
Okrem iného získal Panasonic deviate miesto v rebríčku ‚Guide to Greener Electronics‘ vyhotoveným ekologickou spoločnosťou Greenpeace. To znamená, že firma kladie dôraz aj na životné prostredie, konkrétne dbá na ochranu podnebia, pôdy a ovzdušia, vyrába tzv. ‚zelené produkty‘. Panasonic taktiež obdržal dobré skóre v ‚Products criteria‘ za solídnu kvalitu a za počet produktov bez PVC. Niet sa čo čudovať, ide o japonskú spoločnosť.