Pod vianočným stromček si nájdeme tablety, telefóny a žehličky
Nové pyžamo a ponožky. Tieto klasické vianočné darčeky majú aj tento rok veľkú konkurenciu, ktorú tvoria tablety, žehličky a smartfóny. Práve o tieto elektro produkty je počas predvianočných nákupov najväčší záujem. V predajniach obchodného reťazca Electro World zaznamenali v septembri a októbri až 40% nárast predaných tabletov.
Spotrebitelia ale nekupujú iba tie nízkocenové tablety. Najväčší záujem je samozrejme o strednú triedu od známych výrobcov ako sú ASUS, Acer a Lenovo. „Ponúkame dostatok modelov základnej kategórie, ktoré kladú dôraz najmä na nízku cenu. Keďže si zákazníci môžu v predajniach tovar aj vyskúšať či porovnať, nakoniec sa rozhodnú pre modely vyššej kategórie. Hlavným dôvodom je kvalita displeja,“ povedal Tomáš Kučera, Sales manažér spoločnosti Electro World. „Nosnú časť predaja tvoria tablety v strednom cenovom rozhraní, no značný záujem je aj o „A“ modely prémiových značiek ako sú Apple, Samsung a Sony.“
To však nie je veľkým prekvapením. Vlastniť tablet alebo smartfón je dnes jednoducho in. Prekvapením je však nárast predaja žehličiek a to až o štvrtinu. Nárast je zapríčinený najmä prínosom žehliacich systémov. Parné generátory sú cenovo prijateľnejšie. Žehlí sa s ním efektívnejšie a oveľa rýchlejšie.
Silný dopyt po smartfónoch je štandardný takmer počas celého roka, v predvianočnom období však toto číslo ešte stúpa a to asi o 20%. Podobne je to aj pri notebookoch. Veľký zlom však prichádza s ich kombináciou. Ľudia tento typ notebookov vyhľadávajú a chcú ich vlastniť. „My tejto kategórii veríme a napr. Asus Transformerm Book je hlavným ťahúňom týchto Vianoc,“ hovorí Kučera. Pri notebookoch sa pozornosť upriamila najmä na ultrabooky. Rastie aj záujem o dotykové notebooky.
Na záver treba spomenúť predaj televízorov, ľudia chcú najmä SmartTV pripojiteľné k internetu. Okrem toho môžu využívať rôzne extra funkcie a služby, ako sú napríklad Facebook, Skype, hry, digitálne videopožičovne a podobne.