Od tweetu k bločku: mobilné telefóny menia fungovanie v maloobchode
Obchodníci sú dnes pod obrovským tlakom, aby prispôsobili svoje interné i na zákazníka zamerané stratégie. Inak len ťažko udržia krok s rýchlo sa vyvíjajúcimi požiadavkami spotrebiteľov. Väčšina z nich sa však neprispôsobuje dostatočne rýchlo.
Vyplýva to zo zistení prieskumu a správy s názvom „Ako mobilita zmenila maloobchod“ od Economist Intelligence Unit, ktorý zverejnila spoločnosť SAP.
Správa je založená na spotrebiteľskom prieskume v 39 krajinách a identifikuje tri kľúčové požiadavky nevyhnutné pre rast maloobchodu.
- Venovať sa generačným rozdielom v správaní zákazníkov: Až 69 percent opýtaných spotrebiteľov využíva v rovnakej miere pri nakupovaní smartfóny i desktopy. V rámci generácie Y – takzvaných millenials – však na tento účel až 81 percent využíva najmä smartfóny.
- Klásť dôraz na užívateľskú skúsenosť na prilákanie a udržanie si zákazníkov
- Zo zákazníkov, ktorí mobily nevyužívajú na nakupovanie až tak často, 63 percent označilo za najväčšiu prekážku malé rozmery displeja a 38 percent zase neprehľadnú navigáciu.
- Spomedzi zákazníkov, ktorí ešte nevyužili mobil na žiadosť o zaslanie bezplatnej vzorky, až 51 percent verí, že tak v budúcnosti spravia.
- Dobehnúť zaostávanie vo funkčností mobilného nakupovania
- Generácia, ktorej nákupné zvyklosti sa ustália spolu s mobilnou technológiou, bude v rozvinutých krajinách o pár rokov hlavným motorom spotreby v maloobchode.
- Správa okrem toho tvrdí:
- Približne 60 percent opýtaných využíva svoje mobilné zariadenia na porovnanie obchodov.
- Až 76 percent respondentov tvrdí, že sa im páči, ak personál predajne používa na nablokovanie nákupu mobil.
- Rastúci podiel nakupovania cez mobily ohrozuje obchodníkov, ktorí nedokážu naplniť očakávania a poskytnúť sofistikovanejšie služby. Zvlášť keď kúpna sila skupiny, ktorá ich požaduje, rastie.
„Mobilné nakupovanie ďalej rastie, čo sa týka dosahu i rozsahu. So stúpajúcim dopytom po sofistikovanejších službách, zvlášť v generácii takzvaných millenials, však klesá tolerancia zákazníkov k službám, ktoré nespĺňajú ich požiadavky,“ tvrdí editorka správy Carolyn Whelanová. „V čase, keď predajcovia rozširujú ponuku svojich služieb, je najdôležitejšia súdržná stratégia, ktorá berie do úvahy možnosti a potreby zákazníka naprieč viacerými styčnými bodmi, od kamenných obchodov, cez desktopy až po smartfóny.“