Novinky v oblasti autonómnych vozidiel
Ericsson a Volvo vyvíjajú samoriadiace vozidlo
Spoločnosť Ericsson v spolupráci s Volvo Cars vyvinula softvér, ktorý má urýchliť nástup samoriadiacich áut. Novinka sa sústredí na zaistenie stabilného pripojenia predovšetkým na rýchlostných cestách a diaľniciach, kde je pripojenie často problematické. Existujúce technológie totiž nie sú stavané na rýchly presun pripojených zariadení. Sieťové pokrytie je najsilnejšie a najspoľahlivejšie vo veľkých mestách, na diaľniciach je však z dôvodu vysokých rýchlostí alebo slabého pokrytia často obmedzené a nestabilné.
Ericsson spolu s Volvo Cars prezentujú technológiu na práve prebiehajúcom veľtrhu Mobile World Congress 2016 v Barcelone. Návštevníci si v stánku Ericssonu zároveň môžu pozrieť aj posledný model Volvo S90, ktorý je vybavený tými najnovšími technológiami. Ericsson podporuje vývoj vozidiel Volvo na základe platformy Multiservice Delivery už od roku 2013.
Už na veľtrhu CES 2016 v Las Vegas obidvaja partneri predstavili spoločný výskumný program. Spoločným zámerom Ericssonu aj Volva je vývoj a integrácia nových technológií do samoriadiacich vozidiel. Tie majú zaistiť šoférom aj cestujúcim čo najlepší pôžitok z jazdy a času stráveného v aute.
Ericsson zamýšľa svoju platformu otvoriť prostredníctvom API rozhrania. Švédska firma takto hodlá podporiť svojich partnerov, ktorí tak budú môcť ďalej pracovať na vývoji systémov a prinášať inovatívne funkcie využiteľné v automobiloch. Softvérová platforma vytvára sieť, ktorá umožňuje zdieľanie dát, analytických nástrojov a skúseností, čím celok optimalizuje a zvyšuje jeho efektivitu a produktivitu.
Ericsson a AT&T ukázali ako pripojiť auto na internet
Ericsson a AT&T predstavili riešenie, ktoré majiteľom áut umožní jednoduchým spôsobom pripojiť svoje vozidlá na internet prostredníctvom Wi-Fi hotspotu. Riešenie zahŕňa Wi-Fi Landing Page, kde si vodič nastaví účet a zároveň aj 4G LTE Wi-Fi hotspot. Wi-Fi hotspot bude možné si bezplatne vyskúšať v rámci trial verzie, po jej vypršaní si vodič môže zakúpiť dátový balík trebárs aj priamo z auta. Technológia je zatiaľ k dispozícii v USA, neskôr by sa mala rozšíriť aj do ďalších lokalít.
Trh s pripojenými autami začína byť významným elementom, ktorý stále viac formuje rozhodnutia spotrebiteľov pri nákupe nového auta. Potvrdzuje to aj spotrebiteľská štúdia, ktorú nedávno realizovali Ericsson a AT&T.
Podľa prieskumu traja zo štyroch respondentov (v USA) považujú služby súvisiace s pripojenými vozidlami za dôležitú súčasť výbavy ich ďalšieho auta. Štúdia ďalej odhalila, že 62 % respondentov v USA rozumie termínu „pripojené auto“ a Wi-Fi hotspot sa v USA stal číslom jedna na zozname želaných doplnkov nových automobilov.
Prieskum však prebehol aj na globálnej úrovni s podobnými výsledkami. Po zoznámení sa s technológiou pripojených vozidiel až 75 % respondentov považuje pripojenie vozidla na internet cez Wi-Fi hotspot za jeden z najdôležitejších doplnkov ich ďalšieho auta.
Na záver jedna zaujímavosť. Okrem bezpečnostných prvkov a infotainment bude mať internetové pripojenie v autách budúcnosti aj ďalšie využitie. Auto si môže stiahnuť softvérové aktualizácie a trebárs počas jazdy meniť nastavenie motora, jeho výkonu, spotreby a podobne.