Ericsson zverejnil hospodárske výsledky za 3Q
Vykázaný predaj sa medziročne zvýšil o 9 %, predaj u porovnateľných obchodných jednotiek, po zohľadnení vplyvu výmenného kurzu, vzrástol o 3 % pri stabilných príjmoch z prevádzkovej činnosti. O medziročný rast predaja sa zaslúžil najmä Stredný východ, Čína, India a Rusko, čiastočne ho však kompenzoval nižší objem predaja v Severnej Amerike.
Spoločnosť Ericsson vykázala hospodárske výsledky za tretí kvartál tohto roku. Situáciu vo firme podrobne opísal Hans Vestberg, prezident a generálny riaditeľ Ericssonu: „Predaj riešení mobilného vysokorýchlostného pripojenia medziročne aj medzikvartálne vzrástol v dôsledku štartu realizácie skôr dohodnutých kľúčových zákaziek. Realizujeme zákazky na siete 4G/LTE v kontinentálnej Číne a na Taiwane a zlepšujeme predaj v Japonsku. Ďalej platí, že investičná klíma v Indii sa aj naďalej zlepšuje. Predaj v častiach Európy, najmä vo Veľkej Británii a Nemecku, vykázal medziročný rast, avšak v južnej Európe je stále slabý.
Predaj v Severnej Amerike bol aj naďalej umožnený investíciami telekomunikačných operátorov do rozširovania kapacít a zvyšovania kvality sietí. Obchodná činnosť v sledovanom období však poklesla – telekomunikační operátori sa v súčasnosti zameriavajú na optimalizáciu toku hotovosti.
Pokračoval dopyt v segmente Profesionálne služby a v sledovanom štvrťroku viedol k organickému rastu, o ktorý sa zaslúžil predaj manažovaných služieb a integrácia systémov. V 3. štvrťroku bola úspešne integrovaná a plne konsolidovaná firma Red Bee Media, získaná akvizíciou.
V mnohých krajinách sveta pretrvávajú politické nepokoje, najmä na Strednom východe a v Severnej Afrike. Sledovaný štvrťrok ukazuje, že vďaka našej globálnej pôsobnosti (naši zákazníci sa nachádzajú v 180 krajinách) disponujeme kapacitami a silou, ktoré pomáhajú zvládať regionálne rozdiely.
Ziskovosť sa stabilne zlepšovala naprieč všetkými segmentmi. Zaslúžil sa o to najmä vhodný obchodný mix, vyššie príjmy z predaja práv k duševnému vlastníctvu a zvýšenie efektivity. V príjmoch z prevádzkovej činnosti sa negatívne premietli dôsledky zaisťovacích zmlúv, vyššie prevádzkové výdaje súvisiace s modemami, akvizícia firmy Mediaroom a plánované výrazné zvýšenie investícií do technológií IP.
Pokračujeme v realizácii nášho strategického programu – zlepšenie ziskovosti v hlavnom predmete podnikania, aby bolo možné investovať do vybraných oblastí, napríklad sietí IP, cloudu, televíznych a mediálnych riešení a systémov prevádzkovej a obchodnej podpory. Tri významné akvizície realizované v sledovanom štvrťroku:
- Firma MetraTech v rámci obchodnej podpory zrýchli našu schopnosť fakturácie v cloud segmente a firiem systémov
- Firma Fabrix Systems ďalej posilní našu vedúcu pozíciu v segmente televíznych a mediálnych riešení
- Väčšinový podiel vo firme Apcera posilňuje našu pozíciu v segmente firemného cloudu
V sledovanom štvrťroku sme prijali strategické rozhodnutie zastaviť všetok ďalší vývoj modemov a presunúť časť zdrojov na výskum a vývoj zo segmentu Modemy do segmentu Siete za účelom využitia príležitosti v oblasti rádiového vysielania.
Vďaka našej vedúcej pozícii v oblasti technológií a služieb môžeme aj naďalej dobre plniť rolu strategického partnera našich zákazníkov, ktorí sa snažia využiť nové trhové príležitosti.“