Mladí Slováci spúšťajú evolúciu v hoteliérstve. Aplikáciou. + RECENZIA
Na trhu už teraz figuruje množstvo aplikácií, pomocou ktorých si človek môže nájsť ubytovanie, porovnávať hotely a zisťovať ich ponuku. Tím mladých ambicióznych Slovákov sa však rozhodlo takýto prístup zmeniť a postarať sa o hostí aj po tom, ako si zarezervujú svoju izbu. Ich aplikácia RoomAssistant môže zmeniť prístup k hoteliérstvu ako takému.
Aplikácia RoomAssisant je výsledkom skvelého nápadu, vďaka čomu hotel môže okamžite reagovať na požiadavky hostí, čo vyústi nielen do zvýšeniu komfortu, väčšej spokojnosti zákazníkov, ale pochopiteľne aj k zvýšeniu tržieb hotela.
Čím aplikácia pomôže hosťom?
- Notifikácie – ubytovaná osoba si môže okamžite zistiť, čo hotel ponúka. Vďaka notifikáciám zákazníkovi neujde žiadna akcia, udalosť ani užitočná informácia.
- Živý chat – ak sa zákazník potrebuje na niečo spýtať na recepcii, nemusí ísť fyzicky dolu. Aplikácia disponuje funkciou živého chatu, pomocou ktorej je možné zastihnúť vedenie hotela kdekoľvek.
- Rezervácie – pomocou aplikácie je možné rezervovať akúkoľvek službu a to jednoducho zopár kliknutiami.
- Hodnotenie – po skúsenosti s hotelom je možné zanechať hodnotenie, feedback a nápady, čo môže hotel zlepšiť.
- Mapy – určite sa zídu najmä tým, ktorí sú v oblasti prvýkrát. 2D aj 3D mapy pomôžu pri orientácii.
- Služby recepcie – aplikáciou sa dá zavolať hotelová upratovacia služba, taxík alebo budenie.
- História hotelov – ak aplikáciu budete používať pravidelne, všetky informácie o hoteloch, v ktorých ste boli, si môžete jednoducho prezerať a hotely porovnávať.
- Jazyk – aplikácia ponúka jazyky, v ktorých budete s hotelom komunikovať. Všetky informácie budú v jazyku, ktorý si sami nastavíte.
Čo znamená RoomAssistant pre hotelových manažérov?
- Maximalizuje výdavky svojich hostí – aplikácia vybuduje extra zdroje príjmov, propaguje produkty a služby, zvyšuje tak tržby hotela.
- Získa spätnú väzbu a podklady pre rozhodovanie – pomocou aplikácie hotel zistí kde sú jeho silné a kde naopak slabé stránky. Poskytnuté informáciu sú dôležité pre ďalší rozhodovací proces, čím sa služby môžu ďalej skvalitňovať.
- Mobilná aplikácia bez nákladov na vývoj – netreba míňať ďalšie výdavky na vlastnú aplikáciu, ktorá by bola len pre jeden hotel. Jednotná appka pre širokú ponuku hotelov padne vhod každému cestovateľovi. Hotel si prostredie upraví podľa svojich predstáv a svojmu obrazu.
- Uľahčí prácu recepcii – ak recepcia nestíha, je to problém. Aplikácia tento problém vie eliminovať, vyrieši problémy bez toho, aby sa znížil komfort ubytovaného. Požiadavky sa rozposielajú oddeleniu bez toho, aby ich musela riešiť len jedna osoba na recepcii.
- Kontakt s hosťami – aplikácia informuje zákazníkov o ponukách, udalostiach a to kdekoľvek a kedykoľvek. To znovu súvisí so zvýšenými tržbami.
- Spoznávanie hostí – ak hotel porozumie požiadavkám svojich hostí, môže začať pracovať na zlepšení svojej ponuky.
V súčasnosti aplikácia RoomAssistant spolupracuje s viacerými hotelmi na celom svete. Aplikácia je dostupná pre operačné systémy Android aj iOS. Bližšie informácie je možné nájsť na stránke aplikácie alebo na Facebookovom profile aplikácie.
EDIT 19.7. o 08:36:
Aplikáciu sme mali možnosť vyskúšať vďaka ochotnému a profesionálnemu prístupu zo strany vývojárov. Z vlastnej skúsenosti musíme povedať, že aplikácia je naozaj veľmi kvalitne a precízne spracovaná. Ovládanie je nielen jednoduché a intuitívne, no obsah a funkcie ponúka presne tak, ako to užívateľ očakáva.
V demo verzii sme síce mohli len ochutnať niektoré časti aplikácie, no i tak pokladáme aplikáciu za užitočný a evolučný nástroj. Drobné chybičky (časť Mapy sme mali v angličtine, pričom jazyk bol nastavený slovenský) sú ľahko prehliadnuteľné.
Mladým Slovákom držíme palce a dúfame, že sa im podarí s týmto kvalitným startupom urobiť dieru do sveta.
O tíme RoomAssistant
RoomAssistant je ambiciózny startup, ktorého cieľom je pomáhať hotelom dosiahnuť ich obchodné ciele, ako napríklad spokojnosť zákazníkov, efektívnosť procesov a rast tržieb, pomocou mobilnej aplikácie. Tím pozostáva zo skúsených ľudí, ktorí spolu pracujú niekoľko rokov. Má za sebou niekoľko úspešných projektov, ktoré denne používajú desaťtisíce ľudí.
Filozofiou nie je odovzdať hotelom len nástroj, no kolektív chce, aby tento nástroj využívali efektívne. Preto je vzdelávanie klientov rovnakou prioritou, akou je samotný vývoj aplikácie. Tím verí v hodnotu dlhodobého vzťahu, v rámci ktorého mení komunikáciu z formálnej na priateľskú. Spokojnosť zákazníkov, a stále narastajúci počet tých nových, je potvrdením správnosti tejto myšlienky.
Tím RoomAssistant sa zúčastnil súťaže Podnikateľský nápad roka 2014. Ich aplikácia sa umiestnila v TOP 15 spomedzi 425 účastníkov.