Tráva v hrách bude ešte realistickejšia vďaka Turf Effects
Grafika v hrách sa každým novým herným titulom vylepšuje, k čomu prispievajú rôzne nové technológie. AMD pri vykresľovaní trávnatých porastov využíva TressFX, Nvidia však predstavila svoje vlastné riešenie, ktoré nazvala Turf Effects, ktoré sa stane súčasťou balíka GameWorks.
Táto nová technika vykresľuje obrovské množstvo trávy a jej interakcie. Podstatou sa podobá na riešenie od TressFX, v závislosti od blízkosti kamery sa detaily budú meniť. Väčšia vzdialenosť znamená aj väčší počet stebiel, no zároveň budú menej kvalitné. Vďaka tomu nebudú grafické karty tak namáhané.
Fyzika hrá v tomto smere pripadá do úvahy. Ak na trávnatú plochu napríklad spadne objekt, spôsobí to zlomenie stebiel. Tieto steblá sa môžu regenerovať, ale aj nemusia, všetko záleží na nastavení vývojára. Veľmi zaujímavé je aj vykresľovanie tieňov pri dopade svetla. Pre vývojárov bude Turf Effects dostupná už budúci rok.