Celosvetová štúdia ochrany súkromia na internete odhalila protichodné názory medzi spotrebiteľmi
Spoločnosť EMC Corporation zverejnila závery celosvetovej štúdie EMC Privacy Index, ktorá vyhodnocuje názory spotrebiteľov na ochranu súkromia online. Zo štúdie, ktorej sa zúčastnilo 15 000 respondentov z 15 krajín, vyplýva, že názory medzi spotrebiteľmi sa značne líšia v závislosti na geografickej oblasti a type aktivity, ktorej sa online venujú. Avšak v porovnaní so situáciou spred roka sa 59% respondentov po celom svete domnieva, že majú v súčasnosti menej súkromia. Veľká väčšina respondentov (81%) navyše očakáva, že úroveň súkromia počas nasledujúcich piatich rokov klesne.
Ľudia chcú výhody, ktoré technológie poskytujú, bez straty súkromia. Zo štúdie vyšli najavo tri paradoxy v oblasti ochrany súkromia, z ktorých všetky majú významné dôsledky pre spotrebiteľov, firmy a poskytovateľov technológií:
- Paradox „Chceme všetko“: Spotrebitelia hovoria, že chcú všetky výhody a pohodlie digitálnych technológií, ale pritom pre ich získanie nie sú ochotní obetovať svoje súkromie.
- Paradox „Nič nerobíme“: Aj keď sa riziko narušenia súkromia priamo týka celej rady spotrebiteľov, väčšina z nich uvádza, že nepodnikajú prakticky nič na ochranu svojho súkromia – namiesto toho presúvajú zodpovednosť na tých, ktorí nakladajú s ich údajmi, napríklad organizácie štátnej správy alebo firmy.
- Paradox „Zdieľame na sociálnych sieťach“:Používatelia webov sociálnych sietí tvrdia, že si cenia svoje súkromie, ale pritom uvádzajú, že pokojne zdieľajú veľké množstvo osobných dát – hoci neveria, že tieto weby ich dáta ochránia.
Štúdia EMC Privacy Index tiež potvrdzuje, že ľudia sa správajú odlišne v závislosti na type svojej aktivity, ktorú možno kategorizovať s použitím niekoľkých online identít (čiže rôznych „ja“), z ktorých každá vykazuje rozdielny prístup k ochrane súkromia. Názory na ochranu súkromia sa medzi jednotlivými identitami značne líšia. Napríklad z hľadiska občianskeho ja vykázali respondenti najväčšiu ochotu vzdať sa svojho súkromia – aby získali ochranu alebo jednoduchší a efektívnejšíonline prístup k výhodám, ktoré poskytuje štát. Oproti tomu sociálne ja je najmenej naklonené vzdať sa súkromia v záujme väčšej sociálnej prepojenosti.