Päť funkcií ERP systémov, o ktorých možno neviete
O nesporných hlavných benefitoch podnikových informačných systémov toho bolo napísané veľa. Rozsiahle možnosti ERP systémov však ponúkajú aj menej známe funkcie a doplnky, o ktorých existencii občas firmy ani nemajú tušenie. Zoznámte sa s päticou z nich.
<Eva>: Porada tímu exportu za 5 minút!
Unikátne užívateľské účty a skupiny, do ktorých sa zamestnanci v rámci ERP systémov členia, znamenajú ideálne využitie v rámci posielania rýchlych interných správ. Vďaka službe instant messagingu priamo v používateľskom rozhraní ERP systémov môžu zamestnanci zvolávať tímové porady, zasielať dôležité upozornenia alebo „chatovať“ v reálnom čase bez zahlcovania e-mailových schránok. Konverzácia je vo veľkej väčšine prípadov uchovávaná, v prípade potreby tak možno jednoznačne určiť, kto mal pravdu.
Dôležité informácie k rannej káve
Zaujímavou funkciou je tiež možnosť posielania vyžiadaných správ a pravidelných prehľadov na e-mail zamestnancov v požadovanú dobu, z požadovanej oblasti a v požadovaný termín. Užívateľ si môže nakonfigurovať, aké dáta chce z firemného ERP systému „vytiahnuť“ a kedy mu má prísť e-mail s týmito aktuálnymi dátami. Možno si tiež nakonfigurovať, či budú obsahom mailu iba surové dáta alebo dáta priamo spracované do prehľadných grafov. Šéf oddelenia tak napríklad každé ráno pred pravidelnou poradou dostane do svojej schránky prehľadné výstupy za uplynulý týždeň a nemusí si podklady k porade zdĺhavo pripravovať. Systém dokáže zvyčajne podávať pravidelný prehľad o prijatých objednávkach, pohyboch na konte, worklflow apod.
Komunikácia so štátnou správou jedným kliknutím
Niektoré ERP systémy dokážu uľahčiť tiež elektronickú komunikáciu so štátnymi orgánmi. Elektronické podania na príslušný finančný úrad alebo zdravotné poisťovne možno vďaka ich doplňujúcej funkcii vykonať doslova jedným kliknutím priamo z užívateľského rozhrania ERP systému. Nie je teda potrebné využívať externých aplikácií ani portálov štátnych organizácií, systém si sám vyberie potrebné informácie a skrze zabezpečené rozhranie ich dokáže odoslať. Nechýba ani potvrdenie o doručení podania.
Vždy aktualizovaný eshop (takmer) bez práce
ERP systémy ponúkajú tiež možnosť automatického prepojenia s eshopmi. Firmy, ktoré sa svoj tovar či služby rozhodli ponúkať cez internet, poteší možnosť automatickej aktualizácie skladových zásob, obrázkov tovaru, popisov, parametrov priamo zo skladových kariet, zadávaných do ERP systému. Umožňuje tiež automaticky prijímať objednávky z eshopu bez nutnosti ručného exportu, ktorým vzniká riziko chybovosti. Systém tiež spoľahlivo stráži duplicity a dokáže na základe stiahnutých dát z dodávateľských cenníkov automaticky aktualizovať ceny tovaru. Nakupujúcim systém uľahčí prácu vďaka včasnému upozorneniu na zmenšujúci sa stav skladových zásob určitého tovaru.
Cloud a inteligentné mobilné zariadenia
Implementovaný vzdialený prístup do ERP systému je dnes pre všetkých významných dodávateľov týchto systémov takmer povinnosťou. Rovnako ako outsourcingové služby umožňujúce plne cloudový chod ERP systému. Technicky osvietenejší užívatelia však stále viac dopytujú prístup k firemným dátam aj zo svojich mobilných zariadení. Optimalizácia pre rôzne platformy, veľkosti obrazoviek a zabezpečenie dátových prenosov je pre poskytovateľa ERP systémov tvrdý oriešok. Aj s ním si tie najvýznamnejšie ERP spoločnosti poradili vďaka moderným cloudovým technológiám a vektorovej grafike používateľského rozhrania, ktorá sa prispôsobí uhlopriečkou obrazovky daného zariadenia. Práve podpora typu mobilného zariadenia, ktoré firma využíva, môže hrať pri výbere preferovaného ERP systému významnú úlohu.