Microsoft chce pokročiť, predstaví DirectX 12
Na konferencii GDC (Game Developers Conference) bude spoločnosť Microsoft prednášať o svojom novom aplikačnom pragramovacom rozhraní API DirectX 12. To sa má v mnoho inšpirovať v novom API Mantle od AMD a taktiež dokáže lepšie využívať možnosti dnešného hardvéru.
Aktuálna verzia DirectX11 bola pre vývojárov hier uvoľnená už v roku 2009 a odvtedy sa o jeho nástupcovi vôbec nič nepovedalo. Mnohí pozorovatelia si myslia, že tento poskok dopredu by mohol byť zapríčinený práve iniciatívou firmy AMD, ktorá okrem iného vyrába aj procesory a grafické karty.
Hlavnou devízou Mantle je totiž to, že je nízkoúrovňový, čiže je ‚bližšie k hardvéru‘. Nemrhá tak zdrojmi a využíva ich optimálnejšie. Vývojári hier pri používaní rozhrania DirectX 11 často zápasia s preťažovaním procesora, ktorý už jednoducho nestačí na fyziku, umelú inteligenciu postáv a charakterov a ďalšie dôležité prvky hry. To môže byť závažný problém pri tvorbe nových a nových hier. Práve preto má prísť DirectX 12.
Microsoft oznámil túto novinku len nedávno a na svojej pozvánke vidno logá tých najväčších a najlepších výrobcov grafických akcelerátorov. Ide o spomínaný AMD, ďalej Intel, nVidia a novinkou a azda aj prekvapením je aj výrobca ARM riešení Qualcomm. V dnešnej dobe je totiž aj mobilný segment a jeho herný priemysel dôležitý a americký gignat Microsoft si to rozhodne uvedomuje. Bližšie informácie o pripravovanom DirectX 12 by sme sa mali teda dozvedieť po konferencii GDC, ktorá sa uskutoční už 20. marca v San Franciscu, v Kalifornii.
DirectX je zbierka API pre multimediálne aplikácie, predovšetkým počítačové hry, bežiace na platforme Microsoft Windows. Tieto API pokrývajú takmer celú multimediálnu oblasť. Prvý DirectX vyšiel 30. septembra 1995 a potom sa neustále vyvíjal. Zaujímavosťou je, že 4. verzia DirectX nebola nikdy vydaná.