Železnice: internetové lístky je možné využiť vo viacerých vlakoch na trase
Podľa najnovšej tlačovej správy ZSSK už nie sú internetové lístky viazané na jeden vlak a možno ich zakúpiť až do lehoty 15 minút pred odchodom vlaku.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) od 12. novembra rozširuje využitie internetových cestovných lístkov. Lístky sa i naďalej kupujú na konkrétny vlak, rozširuje sa však ich využitie. Cestujúci môžu meniť rozhodnutie a cestovať aj nasledujúcimi spojmi v daný deň.
Ďalšou výhodou je možnosť kúpiť si lístok na poslednú chvíľu. Pôvodne to bolo najneskôr 3 hodiny pred odchodom vlaku, po novom to bude však najneskôr 15 minút pred odchodom z akejkoľvek vybratej nástupnej stanice na trase. Ak má cestujúci zakúpený lístok, môže meniť rozhodnutie, ktorým vlakom pôjde.
Od nového systému si riaditeľ Úseku obchodu ZSSK, Jozef Schmidt, sľubuje novú univerzálnosť a pružnosť využitia aj nakupovania lístkov. Verí, že ľudí táto možnosť bude motivovať k väčšiemu využitiu internetových predpredajov.
Lístok cez internet si cestujúci kúpi s 5% zľavou na všetky vnútroštátne vlaky s výnimkou IC vlakov a vlaku Ex 1502 Chopok, kde má zákazník tým vyššiu zľavu, čím skôr si zakúpi lístok. Za deväť mesiacov tohto roka predala ZSSK cez internet o 30% viac lístkov ako minulý rok. ZSSK do projektu rozšírenia internetového predaja investovala viac ako 40tisíc eur. V roku 2014 plánuje v projekte pokračovať ďalšími etapami zameranými na rozšírenie predaja traťových, časových cestovných lístkov a zakúpenie medzinárodných cestovných dokladov.
Dlhšie lehoty pri nákupe lístkov cez internet zostanú pri lôžkových a ležadlových lístkoch či samostatnej rezervácie lôžok a ležadiel. Lístok si musia zákazníci zakúpiť najneskôr 2 hodiny pred odchodom vlaku zo stanice.
Vrátenie dokladov on-line formou
Ak chcete lístok vrátiť, pretože nechcete cestovať, nie je potrebné chodiť osobne do pokladnice na stanici. Lístok môžete vrátiť cez internet prostredníctvom online formulára na www.slovakrail.sk.
Vyplatenie hotovosti v pokladniciach ZSSK ak vlak mešká pre mimoriadnu udalosť
Ak vzniknú meškania z dôvodu kalamity, nehody na trati, štrajku či iného a cestujúci nebude chcieť cestovať, môže internetový lístok vrátiť v pokladnici ZSSK najneskôr 1 hodiny po plánovanom odchode vlaku. Cestovné bez storno poplatku získa naspäť okamžite na mieste.
Preukázanie dokladu
Po novom sa cestujúci musí preukázať vo vlaku načítaním 2D kódu uvedené na internetovom cestovno doklade. Ten sa predloží buď vytlačený na papieri, alebo v elektronickej podobe v PDF alebo PNG na svojom elektronickom zariadení (smartfón, tablet, notebook).
Novinky sú platné od 12. novembra 2013. O zmenách informovala oficiálna tlačová správa ZSSK.